FAQ – USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Onko verkosta ostaminen turvallista?

Ostosten tekeminen Au3 Kultaseppien verkkokaupassa on turvallista. Tilauksen yhteydessä annetut asiakastiedot ovat luottamuksellisia eikä niitä luovuteta ulkopuolisille. Maksutavat ovat turvalliset. Yhteys verkkokauppamme ja asiakkaan tietokoneen välillä suojataan käyttämällä SSL-suojausta (Secure Sockets Layer). 


Millä maksutavoilla voi maksaa verkkokaupassa?

Verkkokaupassamme voi maksaa luottokorteilla Visa, Visa Electron, Master Card ja American Express, PayPalin kautta sekä Paytrailin tarjoamilla maksutavoilla. Paytrailin välityksellä voi maksaa edellä mainituilla luottokorteilla, kotimaisten verkkopankkien kautta (Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, POP Pankki, Säästöpankki, OmaSp, Ålandsbanken, Handelsbanken, Aktia ja S-Pankki) ja mobiilimaksutavoilla (MobilePay, Pivo ja Siirto). Paytrailin kautta alle 5000 € tilauksiin voi valita maksutavaksi Op Laskun, jolla maksun voi halutessaan myös pilkkoa osiin. Au3 Kultasepät / Au3 Design käsittelee maksutiedot aina luottamuksellisesti.

Verkkokaupastamme ostetut lahjakortit toimivat maksutapana vain verkkokauppamme puolella.


Millainen toimitusaika tuotteilla on ja mitä toimitustapoja voi valita? 

Mallistokorujen valmistusaika on noin 4–6 viikkoa tilauksesta. Erityistilausten toimitusaika on pidempi.

Valmiin korun voi noutaa koruliikkeestä. Au3 Kultasepät koruliike sijaitsee osoitteessa Unioninkatu 27, Helsinki. Mikäli tilauksen toimitustavaksi on valittu Nouto myymälästä, lähetetään tilauksen valmistuttua viesti, jossa kerrotaan tuotteen olevan valmis noudettavaksi myymälästämme.

Valmiin korun lähetykseen kuluva aika vaihtelee sen mukaan, mihin maahan tuotteet toimitetaan. Yleisimmin toimitusaika 2–4 päivää. Kaikki korut, myös mallistokorut, valmistetaan tilauksesta.

Verkkokauppatilauksille on mahdollista valita toimitustavaksi DHL- On Demand Delivery -kuljetus. DHL - On Demand Delivery -toimitustavassa vastaanottajalla on mahdollisuus valita toimitusaika ja paikka.

Suomeen tilattujen alle 500 € arvoisten korutuotteiden toimitusmahdollisuuksissa on myös Posti ja Matkahuolto.


Onko mahdollista vastaanottaa tilatut tuotteet erillisinä lähetyksinä?

Emme toimita osatoimituksia. Jos tilauksella on sekä varastotuotteita että tilauksesta valmistettavia tuotteita, lähetämme kaikki tuotteet samaan aikaan. Mikäli haluatte vastaanottaa tuotteita eri aikoina, suosittelemme tekemään niistä erilliset tilaukset.


Onko korujen hinnassa veroja tai tuleeko päälle muita maksuja?

Korun hinnassa on mukaan laskettuna kunkin maan verokanta. Suomessa arvonlisäveron (alv) verokanta on 24%.

Korujen ostaja vastaa kaikista tulli- ja tuontimaksuista, joita tilaukseen saattaa tulla, kun koruja tilataan ulkomaille. Au3 Kultasepät ei vastaa tullikäsittelyn aiheuttamista viivästyksistä.


Onko tuotteilla vaihto/palautusoikeutta?

Au3 Kultaseppien verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on vaihto- ja palautusoikeus. Lähetä tuotteet takaisin Au3 Kultasepille 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta täytetyn palautuslomakkeen kanssa. 

Huomaathan, että tilauksesta valmistetuilla ja erityistoiveesta personoiduilla tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Personoituihin tuotteisiin lasketaan mukaan myös harvinaisemmat sormuskoot: naisten sormuksissa 15 mm halkaisijakokoa pienemmät ja 20 mm halkaisijakokoa suuremmat, miesten sormuksissa 17 mm halkaisijakokoa pienemmät ja 22 mm halkaisijakokoa suuremmat sormukset. Myöskään kaiverretuilla koruilla ei ole vaihto- ja palautusoikeutta.

Palautusehdot: Ostaja on vastuussa palautuskuluista. Tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön palautettaessa tai vaihdettaessa sekä pakattuna alkuperäiseen rasiaansa. Kuitti ostosta on oltava liitettynä palautuksen mukaan. Suosittelemme käyttämään vakuutettua lähetystä takaisinlähetyksissä. Jos koru ei palautettaessa ole alkuperäisessä kunnossa, ostaja vastaa korun arvon vähenemisestä. 


Maksu ei onnistunut – mitä voin tehdä?

Luottokorttimaksujen ongelmat: Mikäli luottokorttimaksu ei onnistu, tarkista pankistasi tai luottokorttiyhtiöltä, onko kortilla rajoitteita esim. luottorajassa tai kortin toimintamaissa.

Voit myös kokeilla toista maksutapaa. PayPal toimii hyvin kansainvälisissä maksuissa.


Missä korut valmistetaan?

Au3 Kultaseppien tuotteet ovat kotimaista käsityötä. Valmistamme mallistojemme korut tilauksesta. Kaikki tuotteemme valmistetaan käsin Suomessa, pääasiassa Helsingissä.


Millaisia materiaaleja ja kiviä koruissa käytetään? Ovatko ne vastuullisia? 

Käytämme koruissamme pääasiassa 750 valkokultaa, 750 keltakultaa ja 750 ruusukultaa. Koruissa käytetty kulta on 99,9 % kierrätettyä. Käytämme myös 950 platinaa ja esimerkiksi titaania ja 925 hopeaa. Kaikki käyttämämme metallit ovat nikkelittömiä.

Käytämme korkealaatuisia luonnon jalokiviä ja timantteja koruissamme. Käytämme ainoastaan konfliktivapaita timantteja, joilla on Kimberleyn prosessin mukainen sertifikaatti. Timanttitoimittajamme on mukana Responsible jewellery councilissa (RJC).


Saako Keto-korujen kivien värin päättää itse? 

Toteutamme Keto-koruja myös asiakkaan toivomilla kivien värityksillä erillismaksusta. Jokaisen kivisommitelman suunnittelee muotoilija, kultaseppä Jussi Louesalmi asiakkaan väritoiveita mukaillen. Asiakas hyväksyy sommitelman joko paikan päällä myymälässä tai sähköpostilla. Tuotteen hinta määräytyy siinä käytettyjen kivien mukaan. Voit pyytää tarjouksen toiveillasi ottamalla yhteyttä sähköpostiin.


Voiko omia materiaaleja tai vanhoja koruja käyttää uudessa korussa?

Mallistokoruja valmistettaessa vanhoja koruja voi olla vaikea hyödyntää suoraan uusiin koruihin. Esimerkiksi jalokivet eivät välttämättä sovi mallistokorun tarkkoihin mittoihin. Hyvitämme kuitenkin vanhojen korujen materiaalin mallistokorun tilauksen yhteydessä päivän hinnan mukaisesti.

Tällä hetkellä emme vastaanota tilaustyökorujen tilauksia.


Ostamani sormuksen koko ei ole sopiva, voiko sormuksen kokoa muuttaa myöhemmin?

Sormuksen koon muuttaminen jälkikäteen on mahdollista, ellei siitä ole erikseen mainintaa. Esimerkiksi titaanikoruihin emme tee koonmuutoksia.

Mikäli verkkokaupasta tilaamasi sormuksen koko ei ole sopiva, ota yhteyttä meihin sähköpostitse tai puhelimitse. Voimme tehdä sormuksiin pienennyksiä tai suurennuksia, mikäli korun materiaali ja malli sen mahdollistaa. Tarjoamme ilmaisen puolen koon (+/- 0,50) koonmuutoksen verkkokaupan kautta tilatuille sormuksille. Muutostöiden kohdalla korutuotteen lähetyksestä aiheutuvat kustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Korun palautusta varten suosittelemme arvokoruille vakuutettua lähetystä. Sormuksen ensimmäinen koonmuutos tehdään veloituksetta, kun sormus toimitetaan koonmuutokseen 30 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.


Saako sormuksiin kaiverrukset?

Sormuksien kaivertaminen onnistuu koruliikkeessämme. Kaiverruksen voi tilata samalla sormuksen tilauksen yhteydessä tai tuoda myöhemmin kaiverrutettavaksi. Huomioithan, että verkkokaupasta tai koruliikkeestämme ostetulla korulla ei ole palautusoikeutta, mikäli siihen on tehty kaiverruksia, tai muita henkilökohtaisia merkintöjä. 

Kaiverrukset tehdään käsityönä ja niiden työaika on muutamia arkipäiviä. Mikäli tuot sormuksen erikseen kaiverrutettavaksi, varaudu jättämään se koruliikkeeseen. Kaiverruksen hinta on 30 € (sis. alv 24 %).


Tarvitseeko koruja huoltaa ja kuinka ne puhdistetaan?

Suosittelemme koruille huoltoa vuoden välein. Vuosihuolto valmistamiimme korutuotteisiin maksaa 30 € (sis.alv 24 %). Vuosihuollossa tarkistetaan kivien kiinnitykset, puhdistetaan ja kiillotetaan koru. Vuosittainen huolto jatkaa korujen käyttöikää.

Koruja kannattaa puhdistaa säännöllisin väliajoin, sillä ne keräävät iholta likaa itseensä. Lämmin vesi ja käsitiskiaine sekä pehmeä harja, esim. hammasharja, ovat korujen kotipuhdistuksessa parhaat välineet. Korujen puhdistus aloitetaan liottamalla niitä lämpimässä tiskiainevedessä. Sen jälkeen korut harjataan pehmeällä harjalla. Erityisesti kivien alle valoaukkoihin ja väleihin kertyy helposti likaa, joten ne kannattaa harjata huolella. Lopuksi korut huuhdellaan huolellisesti vedellä.

Minulla on lahjakortti – voinko hyödyntää sen verkkokaupassa? 

Au3 Kultasepät koruliikkeestä ostettu lahjakortti toimii vain Au3 Kultasepät kivijalkaliikkeessä. Au3 verkkokaupasta ostettu lahjakortti toimii ainoastaan Au3 verkkokaupassa. Huomioithan, että Keto korujen lahjakortit toimivat vain niissä liikkeissä, mistä ne on ostettu.


Jos sinulla on muita kysymyksiä, laita meille viestiä!
Terveisin, Au3 Kultasepät


×